2011. augusztus 26., péntek

"Jam sewing"




Van egy közös tevékenységünk Anyával, amit elneveztem örömvarrásnak (ahhoz hasonlóan, mint a jazz zenészeknél az örömzenélés). Ez általában ott kezdődik, hogy ha kicsit hosszabb időt töltünk otthon náluk, akkor kinézünk valamit, amit már régóta meg szeretnék varrni, de valamiért túl nehéz nekem, vagy csak egyszerűen nem vagyok biztos a dologban. Ilyenkor megkérem Anyát, hogy segítsen. De mivel egy-egy otthon töltött hétvége során végre nyugodtan lehet beszélgetni is, így nagyon nehezen veszem rá magam, hogy tényleg leüljünk a gép elé. A szabásminta kivételétől eltelik 2-3 óra,
mire Anya szól: "Most már akkor álljunk neki, mert bizsereg az ujjam."
Mire én: "Áááá nem tudom, most nincs kedvem, inkább beszélgessünk."
Anya: "Akkor hadd kezdjem el én, úgy szeretném"
Én: "Jó, majd én nézem és tanulok!"
Persze a nézem és tanulokból az marad, hogy Anya mellett ülök a gépnél, és beszélgetünk, közben pedig varr, én meg mint a műtősnő asszisztálok ha kell ("Add ide a gombostűs dobozt!" / "Nem láttad a centit?" stb.).
Az elmúlt évek alatt számtalanszor nekiálltunk, hogy akkor most tényleg megtanulok ruhát varrni, de mindig Anya fejezte be a kiszabott darabot. Így most kénytelen leszek beiratkozni egy hivatalos varrótanfolyamra, mert olyan jó lenne megtanulni szoknyát/blézert/tubusruhát varrni.
Na de most nem ruháról töltök fel képet, hanem bemutatom nektek legutóbbi varrásunk eredményét, Henriettát, a teknőst:



A teki mintáját hónapokig kutattam a neten, mire megtaláltam. Elsőre nem tűnt túl bonyolultnak. De jobban megnézve a hasa 3 részből van szabva, külön pontokkal jelezve, hogy melyiknek kell összérni a végén. És a méretek... mivel amerikai minta, természetesen a mértékegység se centiméter, hanem inch. Így aztán azzal kezdtem, hogy számológéppel leültem és átírtam a számokat. Amikor elkezdtem tömni, akkor ért a sokadik meglepetés, hogy a hasa furán kidomborodik, de megnéztem a neten a többi fotót, azon is pont ilyen.

Az egész teki nagyon apró, kb. mint egy görög narancs. Az arca eredetileg nem ilyen pirosposgás, de hogy ne lógjon ki a sorból, ő is tlda pofit kapott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése