2011. június 29., szerda

Tilda soap cake for Mum



I made this soap cake for my Mum as a birthday present.

Honestly, I thought it was much easier to prepare it. I bought neutral, fragment free soaps, I cut thin slices and melt it. But it took a long time,and I had to pour some water in it to make it more soluble.





Szappan torta a tilda könyvből.

Vékony szeletekre vágtuk a szappant (ebben a férjem besegített), majd vízbe helyezett edényben próbáltam felolvasztani. Persze a szappan meg nem akart felolvadni.Türelmesen vártam, adagonként vagy 20 percet, de semmi.Csak úgy tudtam segíteni a helyzeten, hogy egy kis vizet öntöttem a szappanra, ettől viszont csomós lett. Különböző réteget öntöttem egy sütőpapírral bélelt műanyag vödörbe. Csatos tortaformám nem volt, de sajnáltam is volna erre a célra, így lenyúltam a férjem egyik akváriumos kisebb átmérőjű vödrét (nem lett baja, úgyhogy mindenki boldog).
A dm-ben vettem natúr illatmentes fehér szappant, egész puha, zsíros állagú volt, nagyon könnyen lehetett szeletelni is. Ebbe kevertem szárított levendulát. Kiegészítésképpen raktam bele alverdés levendula és verbéna szappant is. Ezek viszont már sokkal szárazabbak és nehezebben alakíthatóak voltak.
A szappan pillanatok alatt megdermedt. Mire a következő adag elkészült, szinte langyos volt csak.

A rózsákat úgy készítettem, hogy sajt szeletelővel vágtam vékony kis csíkokat, és feltekertem.

A legjobb az egész tortában, hogy Anyáék azt hitték, igazi. Mivel a felső réteg illatmentes, így tényleg nem volt szappanos hatása. Amikor Anya meg akarta kóstólni, azért már szóltam, hogy inkább ne tegye. Látni kellett volna Apa csalódott tekintetét, mikor kiderült, hogy kamu torta! :)




1 megjegyzés:

  1. Tényleg olyan, mint egy igazi cukrászremek, de nem hizlal, mert csak "külsőleg" ajánlott a használata! :))

    VálaszTörlés